Marketing dzieli się na rozmaite typy, jakie kwalifikuje się ze względu na jej zastosowanie jak także na to do jakiej grupy klientów ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, naoczną czy audiowizualną, jak również wiele innych, jednakowoż statystyki podkreślają klarownie, że na ludzi najporządniej funkcjonuje reklama naoczna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, ale nie jedynie – wchodzi w to bezsprzecznie również reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane i emitowane filmiki. Pomimo, że dzisiaj większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim poziomie popularności oraz efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk możliwego kontrahenta lub wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Systemy identyfikacji wizualnej
Ta sztampowa reklama pewnie zawsze będzie atrakcyjna, a wszystko skutkiem tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka kontrahentów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, bezsprzecznie prawdopodobnego konsumenta są wybitnie różnorodne. Są tacy, którzy wręcz wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie i nadzwyczaj dobrze wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej wspólnoty osób i w jaki sposób, a w następstwie tego jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, albowiem wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej witryny bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty lub billboardy reklamowe.